Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’ nun 51 inci maddesine ve Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında 124 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kurulmuş idari teşkilattır.
Bilgi İşlem Daire Başkanlığının yetki, görev ve sorumlulukları birim 2012 yılı Faaliyet Raporunda yazılmış olduğu üzere aşağıda belirtilmiştir;
Üniversitemizde düzenlenen etkinliklere öğrencilerin ve personelin katılımını belirlemek amacıyla Etkinlik Kayıt Sistemi devreye alınmıştır. Bu cihazdan bir adedi deneme amaçlı olarak Rektörlük Konferans Salonu girişine konulmuştur. Söz konusu Etkinlik Kayıt Sistemi üniversitemiz bünyesinde oluşturulan TADAT (Tasarımcı Düşünce Atölyeleri) imkanları kullanılarak TNKÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından tasarlanmıştır.
Öğrencilerimiz gereksinim duyduklarında psikolojik destek almak için açılan birimimizin randevu sistemi oluşturulmuştur.
Atıkların geri dönüştürülme kapsamında verilerinin tutulabileceği sistem oluşturulmuştur.
Öğrenci Yaşam Merkezimizde Tasarımcı Düşünce Uygulama Atölyeleri(NKU-TADAT) oluşturulmuştur. Bu merkezimiz 3D yazıcı, masaüstü tasarım araçları (CNC, 3D Kalem, 75 Aksesuarlı el motoru, Düz şerit testere makinesi, Gönyeli kesme makinesi, Esnek şaftlı dekupaj makinesi , Elektronik kitler vs.) ile donatılarak Üretmeye, öğrenmeye yönelimli donanımlı öğrencilerimizin çeşitli dallarda konu paydaşı öğretim elemanları ile birlikte tasarımlar oluşturmaları, bu tasarımlarını hayata geçirmelerini ve böylece yenilikçi süreçlere adapte olmaları amaçlanmaktadır.
Eğitimlerde, araştırma ve ürün geliştirmelerde(ARGE) yenilikçi uygulamalar geliştirilmesi amacıyla modüler yapıya sahip, kompakt ve isteklerinize göre özelleştirebileceğiniz yeni nesil bir mobil robot platformu Tasarımcı Düşünce Uygulama Atölyeleri(NKU-TADAT) bünyesine kullanılmak üzere hizmete sunulmuştur.
Üniversite Bünyesindeki akademik personelin sınavlarında kullanmak üzere hazırladığı soruları bir soru havuzunda toplayarak tekrar tekrar kullanabilmesi ve soru sahibinin izin vermesi durumunda meslektaşlarının da bu sorulardan istifade edebilmesini sağlamak üzere sınav ve soru otomasyonu oluşturulmuştur. Sistem verilecek olan eğitimden sonra aktif olarak kullanıma açılacaktır.
2017-2018 Bahar Akademik Dönemi itibariyle Vakıfbank'ın öğrenci harç tahsilat işlemlerini hizmete açmasıyla ilgili olarak, banka ile gerekli entegrasyon çalışmaları yapılmıştır.
FDM teknolojisini kullanan gelişmiş 3D yazıcımız ile farklı malzeme, ölçü hassasiyeti ve yüzey kalitesi olan modellerinizi hızlı ve kaliteli bir şekilde üretebileceğiniz 3D baskı hizmetimiz başlamıştır .
Yapım aşamasında..
Yapım aşamasında..
Yapım aşamasında..
Yapım aşamasında..
Güncellenen topluluk yönetim sistemi topluluk ile ilgili bilgilerin ve verilerin girildiği, daha kullanışlı bir sistem haline getirilmiştir. Ayrıca topluluklar ile ilgili her adımın takip edilebilmesi için topluluklar.nku.edu.tr adresi düzenlenmiş ve kullanıma açılmıştır..
Üniversitemizin ve bölümlerin tanıtım, etkinlik ve canlı yayın videolarının yer aldığı NKÜ TV kullanımına başlandı.
Elektronik Strateji Analiz Sistemi, üniversitemizin ve birimlerinin
-Bütçe planlamaları,
-Stratejik planlamalar,
-Taşınır ve taşınmaz mal varlıkları tanımlanması,
-Eğitim ve toplantı planlamaları,
-Raporlar (Aylık harcama, performans, anket sonuçları vs.)
-Kurul ve komisyonlar, ihaleler, protokoller, sözleşmeler ve yönergelerin elektronik ortamda kayıt altında tutulması gibi işlemlerin takibi için oluşturulmuş bir sistemdir.
Yeni Hastane binamız için sanallaştırma mimarileri kullanılarak örnek hastane bilişim alt yapı sistemi projemiz tamamlanmıştır.
Namık Kemal Üniversitesi Bilgi İşlem Merkezi "Metro Ethernet Toplama Merkezi" port kapasitesi 700 Mbps'e (220 Mbps Şehiriçi, 450 Mbps Şehirlerarası) yükseltilmiştir.
371 noktada merkez kampüs ve araştırma hastanemizde 450 mbps. Hızında son teknolojileri destekleyen yapıda kablosuz internet erişim hizmeti verilmektedir.
Güvenlik duvarımız değiştirilerek güncel hale getirildi.
Yedekleme ve Sanallaştırma teknolojilerimiz son sürüme getirildi.
Yeni Blade tipi sunucularımız yapımıza dahil edildi.
245 adet IP tabanlı , yüksek çözünürlüğe sahip kameralar üniversitemiz içinde güvenliğin sağlanması amaçlı çeşitli alanlara yerleştirilmiştir. Kameralar güvenlik odalarında bulunan ekranlardan 7 gün 24 saat boyunca takip edilmektedir.
2011’den beri hizmette olan, 9864 mezunumuzun üye olduğu mezun takip sistemimiz mezun.nku.edu.tr güncellenmiştir.
Labara.nku.edu.tr üniversitemizin Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından geliştirilmiş online Laboratuvar Arama Sistemidir.Diğer üniversitelerin katılımına açık olup mevcutta 3 üniversite sistemimize kayıtlıdır.
BAP ile kurumumuzca yapılan projelerin istatistiksel veri sağlayacak şekilde yönetim ve geliştirme süreçlerini kolaylaştıracak otomasyonlarımız geliştirilmiştir.
Dış Proje Sistemleri ile kurumumuzca yapılan projelerin istatistiksel veri sağlayacak şekilde yönetim ve geliştirme süreçlerini kolaylaştırmak üzere otomasyonlarımız geliştirilmiştir.
Android ortamında uygulamalar geliştirilmiştir. Öğrenci ve personelimize mobil olarak EBYS, not, ders gibi sistemlere mobil erişim imkanı sunulmuştur.
YÖKSİS ile bütünleşik yapıda akademik veri değerlendirme sistemimiz(AVES) geliştirilerek birim ve kişi bazlı akademik çalışmaların analizleri yapılıp grafikler halinde ilgili kullanıcılara sunulmuştur.
E- üniversite kurumumuz Bilgi İşlem Daire Başkanlığınca geliştirilerek, öğrenci işleri, topluluk ve kurs işlemleri, ders ve ders yükü işlemleri gibi birçok alanda kullanıma sunulmuştur.
İnternet sitemiz güncellenerek üniversitemiz akademik, idari, konferans, topluluk, kurs ana başlıkları altında 750 üzeri Türkçe ve İngilizce destekli sitelerimiz hizmete başlamıştır.
Tüm Namık Kemal Üniversitesi' ne ait birimlerin web siteleri ortak bir çatı altında toplanarak yönetilmesine imkan sağlayan sistem geliştirildi.
Haber, duyuru, etkinlik ve fotoğraf arşivleri gibi verilerin anasayfada sunumunu otomatik olarak gerçekleştirilmesine izin veren modül geliştirildi.
Üniversitemizde gerçekleştirilen kursların içeriklerinin online olarak tutulduğu ve kursiyerlere kayıt imkanı sunan, kurs eğitmenlerine yönetim imkanı veren sistem geliştirildi.
Öğretim üyelerinin ek ders işlemlerinin, ders yükü formlarının, çeşitli ödemeler bordrolarının, puantajlarının ve yönetim kurulu kararlarının sunulduğu sistem geliştirildi.
2011-2012 Network Kablolama Birimince Yapılan Kablolama İşleri Listesini Görmek İçin Tıklayınız.
Toplulukların ortak bir çatı altında toplandığı ilgili istatistiklerin ve verilerin listelendiği yapı geliştirildi.
Spor tesislerinin kullanım şablonlarının tutulduğu ve giriş haklarının yönetildiği sistem geliştirildi.
İhale işlemlerinin otomatik olarak yapılabildiği bilgi dosyalarının eklenebilip anasayfada yayınlandığı modül geliştirildi.
Üniversitemiz dahilinde kullanılan formların e-universite üzerinden oluşturulmasına olanak sağlanarak form takip ve onay sistemi kuruldu.
Anket oluşturmak için gerekli modüller geliştirildi. Yetkili personelin istediği özellikte anketler yapmasına olanak tanınarak gerekli bilgilerin toplanması sağlandı.
Personelin özlük bilgilerinin ve izin, rapor, görevlendirme gibi bilgilerinin kayıt altına alındığı sistem geliştirildi. Mevcut personel sistemi ile entegrasyon çalışmalarına başlanıldı.
Öğrencilerimize, öğrenci adaylarımıza, öğretmenlerimize, personelimize ve bizimle iletişime geçmek isteyen herkese daha kolay erişmek için Namık Kemal Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından geliştirilen Android Uygulamamız Google Play Market' e yüklenmiştir.
Bilgi İşlem Daire Başkanlığımızca ögrencilerimizin ders kayıtlarının online olarak yapıldığı , bilgilerini takip edebildikleri not girişlerinin yapıldığı sistem geliştirilmiş mevcut veriler diğer sistemlerden aktarılmıştır.
Personel bilgilerinin geniş kapsamlı ve ayrıntılı olarak yönetilip sunulabildiği sistem geliştirildi. Personel bilgileri haricinde makale yayınlama, kişisel sayfa yönetimi, çeşitli faaliyetlerin yayınlanma özellikleri dahil edildi.
Bologna kapsamında derslerin kataloglanması ve içerikleri ile ilgili gerekli bilgilerin yayınlanmasını amaçlayan sistem geliştirildi. Arşiv ve hata yapıları programa dahil edilerek kontrol sistemleri tasarlandı.